Alstom skal installere ERTMS i 77 ET-/X31-togsæt (Generelt)

af steenth, fredag 27. marts, 2020, 12:52 (295 dage siden) @ steenth

Fjerne CBTC problemerne, som man kan se nedenfor, begynder s-tog først at få problemer i 2016 da CBTC idriftsættes og rettidigheden falder:

[image]


Som jeg læser grafen, topper tal i 2016, men falder i 2017 og 2018. Det passer med tal. I 2017 er der sporarbejde omkring København Hovedbanegård og på strækningen til Valby. I 2018 var der sporarbejde på Frederikssundbanen. Og jeg har kigge på strækningsvis på passagertal i de år tidligere (findes i DSB's månedsrapporter til transportministreret) så er det specielt de strækninger, som er ramt af sporarbejde, som har det største fald i passagertal.

CBTC blev i brug februar 2016. Så der var 10 måneder, hvor passagertal var størt, hvor det var i drift. Der var en del forstyrrelser før det blev sat i drift pga test-aktivitet i lange perioder. Men det var ikke efter det blev sat i drift.

Mvh
Steen


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Motordriftens indførelse ved DSB
Motordriftens indførelse ved DSB

I Vingehjulet 1951 nr. 2 har vi fundet denne artikel, der beskriver nogle af de genvordigheder, DSB havde med den første motorvogn ´Hønen´ i 1923 til MR-vognene der blev bygget af A/S Frichs og A/S Scandia i fællesskab.

Læs mere

Lokomotivfabrikker

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak







Copyright © 2021 Jernbanen.dk - Alle rettigheder forbeholdes - Om Jernbanen.dk - Kontakt redaktionen