Et paradigmeskifte for jernbanen (Generelt)

af Poul Brandt @, Nordsjælland, onsdag 05. august, 2020, 08:34 (80 dage siden) @ steenth

Hvis man skal flytte noget politisk, så skal der være flere som arbejder på sagen. Enkelt personernes oplæg har ikke mange chancer, mens fx en tænketank som Kraka (som har lavet trafikpolitiske oplæg) kan både få fat i viden og ressourcer, hvis nogen vil betale for det.


Mvh
Steen

.
Dem vil jeg da lige tage kontakt til, tak.

Men jeg mener nu at også henvendelser fra enkeltpersoner bliver taget seriøs af de politiske ordfører. Jeg har da selv oplevet at Henning Hyllested bad ministeren om kommentarer til et af mine forslag, med det resultat at Banedanmark gennemgik det og kom med et budget og kommentarer om problemstillingen.
(Ny bane Aarhus-Randers, tilsluttet syd for Randers. Det viste sig at være 1 mia. kr. dyrere end mit oplæg pga. store stigninger i området , og dermed desværre for dyrt i forhold til at opgradere og elektrificere den gamle strækning, som efterfølgende viste sig at være kraftigt underbudgetteret :-( ).
Jeg mener også flere gange at have set ordførere anvende argumenter fra mine indlæg i pressen. (Kan jo ikke vide om der er tale om parallel tænkning).

Poul

--
Mvh Poul

Lokalbaner nedlægges i 2030 pga. selvkørende biler.
Alle nye baner bør anlægges for 300 eller 320 km/t.


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Danske privatbaner

Læs historien om:
Contec Rail ApS

Jernbanebøger

Med Mariane fra fjord til hede
Med Mariane fra fjord til hede
Pris 320,- kr.
 Læs mere 

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak.







Copyright © 2020 Jernbanen.dk - Alle rettigheder forbeholdes - Om Jernbanen.dk - Kontakt redaktionen