Et paradigme skifte for jernbanen (Generelt)

af steenth, torsdag 06. august, 2020, 10:59 (78 dage siden) @ gaest

DSB får også leveret op til 200 togsæt, der ville kunne leveres til 230-250 km/t.
Talgo togsættene kan kombineres med lokomotiver, der kan køre 300 km/t.


Ja, lad os nu lige se dem køre først. IC4 kom aldrig til at køre de 200 km/t de var købt til. Forhåbenligt har vi sidespor nok de kan henstå på indtil nogen kommer i begrænset drift, og andre sendes direkte til huggeren.

IC4 er i drift på en række strækninger. Det er meget få som kun holder på et sidespor.

Så alt afhænger ikke kun af nogle regionaltogslokomotiver.


Som jeg har forstået det skal Vectron bl.a. køre København - Hamburg i sandwich oprangering. Den tur er ikke lige det jeg opfatter som regionaltrafik. Men ja, nogen kommer også til at køre København - Holbæk og lign.

Vectron skal mest bruges sammen med dobbeltdækkervogne som regional-tog. Det er kun et lille antal som skal bruges i København-Hamborg samt Hamborg-Aarhus toget.


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

3 flyttefirma tilbud
3 flyttefirma tilbud

Jernbanebøger

Sølvpil
Sølvpil
Pris 200,- kr.
 Læs mere 
Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak.







Copyright © 2020 Jernbanen.dk - Alle rettigheder forbeholdes - Om Jernbanen.dk - Kontakt redaktionen