Signalprogrammet (Generelt)

af andersj @, Aalborg, torsdag 18. februar, 2021, 10:41 (161 dage siden) @ Peter Christensen

Hvad har forhindret DB i at gøre det samme med en af deres MZ'ere til kørsel ind og ud af Køge? Det er ganske vidst noget omkostningstungt, men af samme grund har de jo også kunne få støtte af staten til det...

Jeg har været inde på det før og ikke mødt forståelse for det. Derfor gentager jeg gerne: signalprogrammet har potentialet til at fjerne den sidste rest af godstrafik på jernbanen.
DB kender utvivlsomt de forskellige støtteordninger og muligheder. Ergo, der må ligge en vudering af at business casen ikke hænger sammen for nuværende.
Godsoperatørerne får ikke dækket alle deres omkostninger og der er jo også lige "first of class" som koster rigtigt meget.
Hvis ellers lobby-folket kender deres besøgstid på Christiansborg, så kunne støtte til indbygning af ERTMS på godsloko jo blive et element i de kommende infrastrukturforhandlinger.

DB Cargo Scandinavia skrev følgende på deres Facebookside den 28. februar 2020 i forbindelse med at MZ 1449 returnerede fra renoveringen i Sverige:

"MZ1449 er på nuværende tidspunkt ikke udrustet med ETCS, men alene dansk ATC. Der er planer om at udruste vores MZ1400 lokomotiver med ETCS i takt med at behovet stiger for ETCS."

Det er vel heller ikke for sjov at DB Cargo får gennemrenoveret MZ lokomotiverne hos Tågab, der for de to første lokomotiver har taget 1,5 år hver. MZ 1457 har snart været derovre i et år også.

--
Mvh Anders


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak







Copyright © 2021 Jernbanen.dk - Alle rettigheder forbeholdes - Om Jernbanen.dk - Kontakt redaktionen