Signalprogrammet (Generelt)

af andersj @, Aalborg, torsdag 18. februar, 2021, 11:09 (52 dage siden) @ Peter Christensen

Det er vel heller ikke for sjov at DB Cargo får gennemrenoveret MZ lokomotiverne hos Tågab, der for de to første lokomotiver har taget 1,5 år hver. MZ 1457 har snart været derovre i et år også.

Det kan også være en måde at gøre lokomotiverne "salgslækre" på - det kunne tænkes at nogle svenskere eller nordmænd gerne ville købe dem når de blev overflødige i DK.
Om jeg ikke husker helt galt, så fik en af Mz'erne fejl på motoren, som gjorde at hurtigste måde at få det lokmotiv tilbage i drift, var at tage en færdigrenoveret motor fra et loko under renovering. Så skal man jo pænt vente på at den motor er ordnet inden lokomotivet går retur.
Ombytningen gav såmænd god mening da DB ikke havde for mange maskiner på det tidspunkt, så det handlede om at holde de få tilbageværende loko i drift - næsten for enhver pris.

Når svenskerne køber halvfordærvede ME lokomotiver af DSB uden at blinke, så tror jeg at bare det at de har en fungerende dieselmotor gør dem "salgslækre" i sig selv. Der er ingen der vil købe nye diesellokomotiver, det ses også i Tyskland hvor der stort set ikke er solgt nogle fabriksnye diesellokomotiver til private operatører i mange år.

--
Mvh Anders


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

DSB plakat 1949

DSB plakat 1949
DSB plakat 1949 af
Aage Rasmussen
Pris: 249,- kr.
 Køb 
3 flyttefirma tilbud

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak







Copyright © 2021 Jernbanen.dk - Alle rettigheder forbeholdes - Om Jernbanen.dk - Kontakt redaktionen