Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Enmandsbetjening fra 9/1-2022 (Generelt)

af Peter Linaa, 29/7 2021, 14:50 (1002 dage siden) @ KKLD

Hvad er det dårlige ved enmandsbetjening?


Hej

Der er ikke meget hjælp til kunderne (for ikke at sige INTET) ved forsinkelser eller anden uorden.

Hilsner Keld


Jeg bruger S-tog og metro, så jeg kommer nok fra et andet perspektiv.

Men jeg har ikke haft brug for at spørge, da jeg har lyttet til højttalerudkald inde i toget eller kigget på skærmene på stationen eller brugt rejseplanen eller dinstation.dk

Var der ikke noget med at man havde enmandsbetjening på Kystbanen på et tidspunkt? Man kan køre flere tog med samme antal personale

Det er en serviceforringelse af værste skuffe, som nu sker i togene. Hvor skal man henvende sig ved eventuelle slagsmål blandt passagererne? Og hvad med de passagerer, som "kun" rejser en gang eller to om året og har spørgsmål til rejsen her-og-nu? Er der nogen bud på det - bortset fra lokomotivføreren. Så vidt jeg ved skal en lokomotivfører passe sit førerrum og ikke noget andet.

M v h
Peter L


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Indsend billeder
Erindringer fra stationen i Grindsted
Erindringer fra stationen i Grindsted

Aage Knudsen fortæller om dagligdagen som DSB-ansat på Grindsted station i 1960´erne. Læs bl.a. om ekspedition af rejsegods, rangering med brunkulstog, privatbanerne samt forskellige anekdoter fra det daglige arbejde med både gods og passagerer.

Læs mere

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak