Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Det kører på skinner for BDK og DSB (Generelt)

af Rail, 29/7 2021, 20:41 (1002 dage siden) @ Jens Hansen

En ide til inspiration:

Høje Taastrup – København H! Her ville jeg udbyde sporombygning, som Banedanmark, som jeg forstår fra min ”baneven”, har kendt til i de seneste 10 – 15 år. Udbuddet lyder – ”strækningen lukkes i 4 uger, hvor I så skal ombygge og få godkendt dette – og der er bonus hvis I skynder jer”.

Det er der allerede planlagt næste sommer, godt nok "kun" 2½ uges tid.

Omfanget af sporarbejdet mellem København og Høje Taastrup er i øvrigt sådan at det forsætter frem til og med 14 oktober i år (med enkeltspor Hvidovre Fjern - Glostrup 28/8-14/10), dette ligger oveni det kæmpe sporarbejde i Slagelse der foregå parrallet og med en lang periode kun ét spor til rådighed i Slagelse og som først afsluttes lige op til jul med en totalspærring af Slagelse i weekenden d. 18/12-20/12.

Næste år kommer sporarbejdet så igen med 2x 8 ugers enkeltsporsdrift Glostrup - Høje Taastrup og totalspærringen på de 2½ uge.

Både i år og næste år er begrænsning de meget lange blokafsnit der er på den nye bane, der er grundlæggende udsolgt for kapacitet mellem København og Ringsted lige meget hvilken vej du kører.

Næste år er der så også omfattende sporarbejder mellem Roskilde og Ringsted oveni - inkl totalspærring der dog ikke må ligge i samme periode som den mellem København H og Høje Taastrup pga. godstogs adgang til Høje Taastrup.


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak