Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Det kører på skinner for BDK og DSB (Generelt)

af Frank Poulsen, 30/7 2021, 02:35 (1002 dage siden) @ Jens Hansen


Alt det du beskriver er jo netop det man gør...


Sådan opfatter vi jo heldigvis verden forskellig.

JH

Det er jo fakta at man kører alternativt og vender andre steder osv. Om man gør det godt nok, eller for presset og om tiden til at få lavet det der skal er lang nok er en anden snak. Men de ting der beskrives er jo netop det man gør. Tager grundlæggende et spor af gangen (undtagen i weekenden hvor en bro skulle løftes ind over alle spor) kører alternativt for at køre uden om, via Ny Ellebjerg. I foråret kørte man flere direkte tog Lufthavnen - Høje Tåstrup uden om Hovedbanegården. Så i mine øjne gør man jo netop alt det. Det handler da ikke om at opfatte det forskelligt.

Men igen, om det er godt nok planlagt, i forhold til de muligheder der er. Det kan altid diskuteres.

Derudover har der (så vidt jeg husker) ofte været kritik af at man ikke laver flere ting på en gang når man nu har spærret... Nu skrives der at man planlægger for meget... Såå uanset hvad man gør lyder det som nogle bliver utilfredse (nok ikke de samme, det er jeg med på).

Som en anden skriver, der var nok ikke de samme store behov for bro og dæmninger og hele bundkasser der skulle renoveres tilbage i 50erne til 70erne. Hvor tiden for meget af det arbejde er nu, som bare kræver mere. Det gør i mine øjne sammenligningerne sværere. Det handler jo ikke bare om nye skinner. Det gør man jo hver nat mange steder med reparationer over korte stykker.


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak