Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

strækningsnumre er ikke nødvendigvis paratviden... (Generelt)

af Per Holm, nær 133 m perronlængde på strækn. 880, 17/10 2021, 10:43 (894 dage siden) @ Hjortlund
redigeret af Per Holm, 17/10 2021, 11:34

Men hvis man har en nogenlunde ide om, hvilken strækning stationen ligger på, kan man jo relativt nemt gætte sig til, at AB er Aalborg, og ABL er Aalborg lufthavn:-)

Abl har til fælles med Kjn at de begge (uden at være nabostationer) ligger på "Ny bane". De officielle strækningsbetegnelser 6 og 52 har frem for alskens velmente hjemmelavede betegnelser som "Ny bane" fordelen entydighed.

Til for få måneder siden havde vi i Danmark tre forskellige (togekspeditionssteder) med samme forkortelse "Kjn". En let og hurtig måde at skelne mellem dem er strækningsbetegnelserne 4, 6 og 850, som er hurtigere og sikrere at bruge end at skulle analysere sammenhængen i teksten.

Mine egne "hjemmestationer" ligger på strkn. 21 og 880 af hvilken årsag jeg husker betegnelserne. De fleste øvrige borgere vil kunne leve et langt og lykkeligt liv uden at vide hvad og hvor de pgl. baner befinder sig og kan nøjes med at lære dem efter behov. ;-)

Bare mit synspunkt. :-P


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak