Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Avatar

Middelhavet rundt 2017 - Rom (Jernbanen i dag)

af Thomas Boberg Nielsen ⌂, Spor 44, Godsbanen, Aalborg, 22/7 2017, 15:55 (2471 dage siden) @ Thomas Boberg Nielsen

Rom og Napoli er tidligere besøgt på andre ture og indgår i nærværende tur kun som skiftestationer.

Vi ankom til Rom kl. ca 12.03 og skulle videre mod Napoli kl. 12.53.

Jeg har aldrig brudt mig synderligt om Roma Termini. Jeg ved dog ikke hvorfor - den forekommer mig på en eller anden måde at være "fascistisk", uden at jeg nærmere kan forklare hvorfor.

Herudover er den "altid" ulidelig varm, overfyldt og togene er "altid" forsinkede.

Vi var ved at værre trætte af altid at spise lyst brød med ost eller kødpålæg, når vi skulle spise frokost på skiftestationer, så denne gang sank vi endnu dybere og indtog turen første og forhåbentlig også sidste McDonald-frokost, hvor brødet er mindst lige så hvidt, men indholdet dog noget anderledes.

Vores tog mod Napoli var forsinket 30 minutter (Tog Frecciarossa 9517 Torino-Rom-Napoli) og forsinkelsen var vokset til 37 minutter, inden toget afgik fra Rom, hvorfra kun er taget og vises disse to billeder. Afgangstavlen viser massive forsinkelser og det andet billede viser et tomt spor 9 til venstre og et tomt spor 10 til højre.

Der skulle forestille at være en form for adgangskontrol til perronsporene; men vi kunne have passeret med en fotokopi af en side fra Anders And og 100 kg TNT i kufferten.

Fotos: Roma Termini, fredag 21. juli 2017. Fotograf: Thomas Boberg Nielsen.

Med venlig hilsen

Thomas Boberg Nielsen

[image]

[image]


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Indsend billeder
Billige jernbane T-shirts

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak