Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Avatar

Køreledningsproblemer Lunderskov-Esbjerg (Generelt)

af Futfar, Kajerød, 13/5 2018, 20:48 (2177 dage siden) @ gaest

Det aner mig at der lurer en ny skandale, hvilket kan forklare den manglende information omkring varigheden af lukningen. Måske er store ombygninger af køreledningsanlægget nødvendige, som skatteyderne naturligvis kommer til at betale, fordi entreprenøren der har lavet anlægget har sikret sig med en klausul i kontrakten, det der står med småt og ligner en del af ornamentikken på kontrakten.

Siden ca. 1970, - med få undtagelser - har stort set alt hvad DSB/Banestyrelsen/Banedanmark, udviklet sig til skandaler, ikke kun økonomisk, men i enhver henseende, skandaløst. DSB som etat, kostede penge, men det koster penge at drive jernbaner, så lad os komme tilbage til de tider. Men det skal så drives som en profitabel forretning, gerne med statsstøtte, så den enkelte rejsende ikke skal betale en formue for at komme fra punkt A-B. Rejsekortet er, i mine øjne, noget som kun overkvalificerede total idioter kan finde på, men igen, det er så bare min mening. Jeg benytter mig udelukkende af veteranjernbaner, når jeg har behov, og lyst til, skinnebåren traffik. :-D :-D.

--
Med venlig hilsen Futfar.


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak