Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Køreledningsproblemer Lunderskov-Esbjerg (Generelt)

af Henrik Hansen ⌂, Vejen, 18/5 2018, 22:46 (2172 dage siden) @ Lars

Som følge af fejlen kan der åbenbart kun køre dieseltog mellem Lunderskov og Esbjerg.

Derfor stoppede toget fra København i dag kl 15.50 (et el-sæt og et IC3) i Kolding, og vi passagerer måtte gå over i et (andet) IC3 og fortsætte mod Esbjerg i det.

Jeg spurgte "personalet", hvorfor vi ikke bare kunne fortsætte i det sæt, vi sad i. Det var noget med Banedanmark, som havde sat antallet af tog ned, fordi der blev arbejdet på strækningen, lød svaret. Det IC3 vi gik over i, var efter det oplyste regionaltoget fra Århus. Regionaltoget plejer at standse i Vejen, Brørup, Holsted, Gørding og Bramming undervejs, men det aktuelle tog standsede kun i Vejen og Bramming, så passagerer til de små stationer måtte vente.


Der arbejdes ikke på strækningen - i hvert fald ikke om dagen.

Kan se på rejseplanen at IC-tog fra København (8xx) togene kun kører til Kolding, men herfra kører nogle tog videre til Esbjerg (8xxxx) i IC-togets køreplan.

Hvorfor lader DSB ikke passagerer til Esbjerg få plads i IC3 toget når det alligevel fortsætter til Esbjerg ? - og hvorfor skifte tognummer nummer i Kolding, når toget reelt fortsætter til Esbjerg - er det udelukkende for at forvirrer sine kunder ?

Jeg håber sandelig at DSB finder en bedre løsning, hvis det defekte kørestrømsanlæg skal være ude af drift i længere tid - hvilket der er et eller andet der tyder på. Før august var det ikke noget problem at kører IC3 fra København til Esbjerg - 8 måneder senere er det næsten umuligt...


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Nymølle Skærvefabrik A/S
Nymølle Skærvefabrik A/S

Læs historien om Europas største gravemaskine, 23 hjemmebyggede lokomotiver, 20 kilometer smalspor, en tunnel under Roskilde landevej, Rockwool fabrikken og meget andet godt i denne artikel om Nymølle Skærvefabrik A/S.

Læs mere
DSB MX1035

Jernbanebøger

Oplev Europa med tog

Oplev Europa med tog. Pris 210 kr.

Læs mere

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak