Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Avatar

IC4 taget ud af drift ??? (Generelt)

af Schienenwolf, Læsø, 25/6 2020, 13:19 (1401 dage siden) @ mikedk2100

Men bare 2 ting. Ja, jeg mener det er DSB skyld med de fejlbehæftede bremser - det er DSBs tog og det var DSB, der for mange år siden fastholdt, at det tog kunne de sagtens få til at være et godt tog.


Hvad har alt det med at gøre, at en underleverandør isætter en fejlbehæftet dims? Det kan ske uanset hvilket tog vi snakker om.


Nej du har da ret. Der er jo i bund og grund ikke meget, hvis noget overhovedet, som DSB har ansvar for mere.

Hvem siger at DSB ikke forstår det?


Det er da ikke noget de viser offentlig forståelse for. Men om de har hvisket til politikerne, at det måske er en dårlig idé med et turistfremstød for tog her til sommer, ved jeg selvfølgelig ikke. Det kan også være DSB synes det er en fremragende idé, at vise danskerne, hvad toget (ikke) kan, og så er vi tilbage til, at DSB ikke forstår det.


Men hvad vil du have dem til at gøre, kom med et konkret forslag - vel og mærke et der kan gennemføres i den nuværende kontekst, for det er den der skal ageres ud fra.

Skal de true BaneDanmark med en pistol for at få dem til at droppe alt det pjat med at vedligeholde sporlegemet? Det vil naturligvis løse problemet definitivt.


Der er ikke meget, de kan gøre ved det nu og her. Ud over en forståelse for, at når 50.000 "nye" kunder i løbet af sommeren opdager, hvad det vil sige at køre med tog i Danmark, så kommer de næppe tilbage.

Især ikke, hvis de 50.000 vil have deres cykler med i togene, fordi de gerne vil være "miljøbevidste" og tror, at rejsepasset er et sommerferieprodukt.

Og som det har været debatteret her på forum mange gange før, så har man i gamle dage kunnet vedligeholde jernbanen uden at lukke banerne i uge- og månedsvis. Her burde DSB stille sig på deres kunders side og kræve anderledes planlægning fra Banedanmark.

I gamle dage kunne man vedligeholde jernbanen uden at lukke banerne i uge- og månedsvis, men dels var trafikken ikke så tæt som nu, dels var der flere stationer hvorimellem der kunne etableres venstresporskørsel og endelig var der tale om andre, "gammeldags", sportyper, som de lokale banekolonner kunne håndtere på det eksisterende planum. I dag udskifter man man alt med lsngskonnespor og man går i dybden. Moderne spor er - ligesom meget andet ved jernbanen - ikke som "i gamle dage".

--
Hilsen
S

Strør ægte Læsø sydesalt i dine sår.


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak