Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Fordele og ulemper ved S-tog (Generelt)

af tgsen, 13/3 2022, 13:58 (775 dage siden) @ larsht

Trapper, gangbroer og elevatorer skal forresten også bygges om til de nye forhold. Jeg tror også Hellerup, Rungsted og Helsingør vil give problemer ifht perronhøjde og bygninger.


Eller vælg 76 cm som ny standard. Det giver 21 cm ned til fjernvarme standard og 15 cm op til S-togsstandard. Det er udholdeligt i det korte løb.


Med mindre man skulle være gangbesværet - eller være kørestolsbruger.


Den indvending gælder generelt for perronombygningsperioder. Dem kan man gøre så korte som man vil.


Det hjælper da ikke hvis det færdige resultat afviger med 15/21 cm EFTER perronombygningsperioden - hvor kort den end måtte være - formålet vil da vel alt andet lige være en niveaufri adgang

Det færdige perronresultat afviger 0/0 cm fra det 76 cm materiel man anskaffer og 15/21 cm fra det man udrangerer efter perronombygningen.


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Indsend billeder
Utvecklingstendenser danska och norska fjärrtåg
Utvecklingstendenser danska och norska fjärrtåg

Tomas Larsson har udarbejdet denne rapport på svensk (i PDF-format) om udviklingen og anvendelsen af fjerntog i Danmark og Norge med hovedvægten på lyntog og IC3-tog.

Læs mere

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak