Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Lokomotiver og sporvogne er det eneste rigtige? (Jernbanen i dag)

af Steff, 31/1 2015, 10:34 (3376 dage siden) @ PD Hansen

Go´morn!

Vil normalt ikke (ser ingen grund) til at blande mig i al den "snak" om dette er tilladt eller ikke, om emnet nu er relevant for et forum mv.
Men jeg vil nu give PD Hansen ret i, at "Jernbanen" ikke bør være et så snævert forum, at alt andet end lange- og korte skinner med en fører forrest er det eneste skinbarlige, der må skrives om her. Det ville da være noget indsnævret (jerbenesk = tunnelsyn;-) ), ikke sandt?

Vi (brugerne) definere vel selv den radius emnerne omhandler og jeg ser DETTE forum som et sted for SKINNEBÅREN TRAFIK (også mono-rail, light rail, nuværende sporvogne og Wuppertal) med tilhørende supplement, altså bussen. Det vil jo sige incl. Metro.
Men at det BØR være "nu om dage". Det historiske har vi jo et andet forum til. Også lidt trafikpolitik hører vel med og ikke bare om tog nr. 4711 1448 har passeret Uppenederrup minus 7½ med en turkis kølevogn. Men sidstnævnte har jo også ret.

For hvilket skinnebårent forum skulle man ellers udveksle informationer i om nu til dages hændelser, med eller uden fører, gummihjul, manglende kabler, gule palæer, vel?

Med venlig hilsen og forhåbentlig god weekend

Steffen Dresler

NB: Hvor jeg kan undgå S-tog tager jeg Metroen. Tusind gange hurtigere til f.eks. CPH end tog hvor jeg kommer fra og eneste mulighed for HURTIG og nem transport tværs gennem byen. Så jeg GLÆDER mig til city-ringen. Og ja, ting tager tid og koster penge og heldigvis bliver ikke alle meninger gennemført, for så havde vi jo ikke noget overhovedet. Og ønsker man ting ændret, fortæl/skriv til beslutningstagerne, i dette forum er det tidsspilde;-)

--
Steffen Dresler


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak