Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Så er der hul igennem til Hovedbanen tv udsendelse (Jernbanen i dag)

af Frank Poulsen, 1/2 2015, 16:56 (3374 dage siden) @ Lars Madsen

Hej

sider lige og ser en 3 delt udsendelse
om Londons nyeste metro linie, viaplay.

Kedeligt at DR og TV2 kun gør sig i genudsendelser
og mereaf det fra sidst. Kunne have været interessant
og se en udsendelse fra city ringen, københavn-Ringsted.

Husker Morten og broen, fra da de byggede farø broen

Jeg er helt enig. Jeg husker også "Brobyggerne" fra Storebælt og Øresund. Og har for 1-2 år siden opfordret både DR og TV2 til at lave nogle dokumentarudsendelser om al den nye infrastuktur der er på vej i Danmark. Der er jo udover Metro, og letbaner, og elektricificering og Køgebanen, og Fehmern og Storstrømsbro og jernbane til både Aalborg og Billund lufthavn og sikkert også en masse andre mellemstore projekter. Og dermed tænkte jeg man kunne lave en fast udsendelsesrække på 2-4 udsendelser hvert ½ år måske hvor man lige følger op på det siden sidst. Eller 6 udsendelser en gang om året. Ligesom Årgang 0 følger dem der er født i år 2000 hvert år. Så kunne man også følge de danske større projekter eksempelvis. Der er mange muligheder. Men desværre virker det ikke til det er noget der har fanget interesse :(

MVH
Frank


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Jernbanebøger

Nye jernbanestationer på Roskildebanen

Nye jernbanestationer på Roskildebanen. Pris 110 kr.

Læs mere
Assens Sukkerfabrik
Assens Sukkerfabrik

De danske Sukkerfabrikker opførte i 1883-84 Assens Sukkerfabrik, der i over 100 år var en stor og vigtig arbejdsplads i Assens. Læs i denne artikel om fabrikkens historie med fokus på roebanesystemet og de lokomotiver, der befarede det.

Læs mere
Indsend billeder

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak