Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Så er der sporvognssnak. (Jernbanen i dag)

af Lars Kongshøj, 1/2 2015, 10:05 (3374 dage siden) @ ThomasTT

men der sker jo også "buslinieslagtning" i mange andre byer uden metro.

Ja.

Typisk ønsker man færre linier men til gengæld større hyppighed, så den offentlige transport blive et bedre alternativ for flere, fremfor at være et dårligere alternativ for alle. For mig at se er det den helt rigtige filosofi.

Måske, afhænger af strækning mv.

På sigt burde der så også dannes grundlag for at de travleste buslinier omdannes til letbaner.

Omdannes til sporvogne, gerne i eget tracé. I Amsterdam kører "letbanen" (metro/sneltram) pga. de forhold jeg beskrev andetsteds aht. især i Amstelveen ustabilt. De traditionelle sporvogne kører fint.

Men oplagte kandidater til sporvognsdrift vil være 5A, 6A, 8A (stadig 18) og 3A. Og at tage Amagerbrogade-kørslen fra 350S.


Hele emnet:

 RSS Feed af emne


Indsend billeder
Erindringer fra stationen i Grindsted
Erindringer fra stationen i Grindsted

Aage Knudsen fortæller om dagligdagen som DSB-ansat på Grindsted station i 1960´erne. Læs bl.a. om ekspedition af rejsegods, rangering med brunkulstog, privatbanerne samt forskellige anekdoter fra det daglige arbejde med både gods og passagerer.

Læs mere

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak