Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Så er der hul igennem til Hovedbanen (Jernbanen i dag)

af Lars Kongshøj, 1/2 2015, 09:28 (3375 dage siden) @ mss-logoff

Desværre ville Københavns kommune kun have letbane/sporvogne på Frederikssundsvej og ikke på Nørrebrogade - så nu har man fået den "gode idé" at 5A skal være en BRT-linje...

http://myldretid.dk/nyheder/nr/876


Ja det er totalt ulogisk kun at føre letbanen ind til Nørrrebro station, alt den omstigning man vil have folk til at foretage når nu al forskning viser at direkte forbindelser er bedre.

Ja.

Men BRT kan dog være et godt første skridt i retning af letbane. Når først arealerne er sikret og befriet for kloakledninger m.v. i den del af vejen, vil det blive en meget hurtigere (og billigere) affære at lave det til letbane.

BRT - jeg orker ikke alle de newspeak-bullshit-bingo-ord. Men hvilke kloakledninger skal flyttes, alt skal jo køre overjordisk? Og letbane hedder sporvogn på ikke-politiker-dansk.

Jeg kan i øvrigt godt få en fornemmelse af, at flere københavnske politikere er pro-letbane end man lige går og tror. De pakker det bare ind på en måde så de notoriske "sporvognshadere" på rådhuset ikke lugter røgen og maner til protester og begynder at pladre om mere metro før den første letbane er kørt ;-)

Ja, jo, jeg tror du har ret.


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

DSB MY1152ContecRailBillige jernbane T-shirts

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak