Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

ikke så ubegribeligt endda (Jernbanen i dag)

af UTJ, 31/1 2015, 17:02 (3375 dage siden) @ mss-logoff

Men det er fuldstændig tosset at
1) sparede på perronlængden.
2) det sidste stykke op til gadeplan foregår på trapper i stedet for en mere bekvem rulletrappe.

Metroen i København er på mange måder glimrende, men bærer præg af middelmådishedens indtog på ganske mange elementer. Desværre. I øvrigt skal man regne tid fra jordoverfladen og ned til toget med i den samlede transporttid og der kan sporvognen nok komme til at konkurrere på korte stræk.


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Asynkronlokomotiver
Asynkronlokomotiver

Tomas Larsson har udarbejdet denne rapport på svensk (i PDF-format) om anvendelsen af asynkrone motorer i danske, svenske og tyske lokomotiver. Under 1977 provkörde den norska statsjärnvägen (NSB) och den danska statsjärnvägen (DSB) en ny lokomotiv type DE 2500.

Læs mere

Jernbanebøger

Østbanen 1879-2004

Østbanen 1879-2004. Pris 330 kr.

Læs mere
ContecRail

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak