Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

ikke så ubegribeligt endda (Jernbanen i dag)

af mss-logoff, 31/1 2015, 15:35 (3373 dage siden) @ Peter Sloots

Præcis.
Metroen er fin nok som massetransporter, den er hurtig og effektiv over mellemlange stræk, men: Man ser ikke byen fra den, og der er meget langt mellem stationerne i forhold til et sporvogns/letbanenet og omstigningen til/fra gadeplan er besværligt og langsomt i forhold til sporvogn/letbane.
Endvidere giver sporvogne/letbanevogne bare noget helt særligt til et bymiljø, der er svrt at aflæse i statistikker, men som gør at byen drager folk (turister, omegnsborgere) i endnu højere grad.

Selv er jeg daglig bruger af metroen (og S-banen), og er godt tilfreds med den på min daglige rejse. Mit arbejde ligger lige ved en metrostation, så det kunne ikke være bedre. Når jeg tager rundt i København bruger jeg den derimod ikke meget. Den binder områder sammen, men er ikke god over kortere afstande, da omstigningen, og de få stationer gør den for ufleksibel/bøvlet i den sammenhæng. Her er man så fortsat henvist til busserne...
Y'et (M1+2) og ringen (M3+4), samt de 1-2 tilslutninger der kan blive på ringen er efter min mening hvad det kan blive til på den front. Yderligere skinneløsninger bør bygges på overfladen.

Mvh MSS


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak