Avatar

Kystbanens problemer – kunne man vende på Østerport? (Jernbanen i dag)

af Schienenwolf, Læsø, onsdag 23. januar, 2019, 19:22 (119 dage siden) @ Casper

Ville kystbanen kunne få en fungerende køreplan i myldretiden, hvis nogle af togene kun kører Helsingør-Østerport (eller Kokkedal-Østerport)?

Østerport har høj kapacitet efter at den blev udvidet til 4 gennemgående fjerntogsspor.

Mon det ville kunne fungere for pendlerne?

Om et halvt år åbner cityringen, og Østerport bliver et knudepunkt til store dele af det indre København.

Hvis man skal videre end Østerport, kan man fortsætte med S-tog. Både Østerport og Hellerup vil være skiftestationer. (I Hellerup kan man måske endda skifte ved samme perron: Spor 2 er kystbanen mod syd, og den deler perron med spor 3, et S-togsspor. Spor 3 bruges i dag af ringbanens tog mod Klampenborg. Men måske kunne man bruge den til sydgående S-tog?)

Desuden kan de som skal videre end Østerport naturligvis bruge de 3/6 tog pr. time som skal fortsætte mod KH, Cph (og Malmø) - som i dag.

Hvorfor i alverden vil du dog genere folk med at tvinge dem til at skifte på Østerport og give dem forlænget rejsetid? Det er mennesker og deres transport, det drejer sig om, ikke en modeljernbane. De, der vil skifte på Østerport, kan godt finde ud af det, uden at du tvinger dem til det.

--
Hilsen
S

Strør ægte Læsø sydesalt i dine sår.


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Kommentarer, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak.







Copyright © 2019 Jernbanen.dk - Alle rettigheder forbeholdes - Om Jernbanen.dk - Kontakt redaktionen