IR4 (Generelt)

af Peter Christensen, onsdag 17. april, 2019, 17:53 (92 dage siden) @ ulca

Det gør IC3 jo så nok heller ikke, men er det relevant når kun det er tekniske systemer og ikke det mekaniske som der bliver lavet noget om ved.

Måske. Men elektrificeringen går umådelig langsomt og IC4 er ikke rigtig en brugbar erstatning. Derfor holdes IC3 i drift - der skal stadig bruges dieselmateriel i nogle år. Lad os nu se hvor meget DSB rent faktisk vil gøre ved IC3. Lidt nyt sædebetræk og en klat maling er den nemme afdeling; nye motorer, gearkasser, bogierevision etc. er den rigtig dyre del af festen og jeg tvivler på at alle får en tur her.

Men ikke desto mindre har DSB opgraderet et antal endnu ældre EA til at køre videre med dobbeltdækkere. Men disse kan jo kun, ligesom IR4 køre på Dansk, så hvis de skal køre i den sjællandske regionaltrafik så bliver det vel til Nykøbing F. (eller den planlagte station ved Holeby) eller Kalundborg.

Jeg forventer at EA forsvinder cirka den dag de nye Siemens lokomotiver dukker op.


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

  • IR4 - ulca, 17/04 2019, 16:56 [*]
    • IR4 - larsL, 17/04 2019, 17:18
    • IR4 - Thorkil Olesen, 17/04 2019, 18:49
    • IR4 - QN903Qnr0779, 17/04 2019, 19:12
      • IR4 - Peter Christensen, 17/04 2019, 19:51
        • IR4 - QN903Qnr0779, 17/04 2019, 22:34
      • IR4 - ulca, 17/04 2019, 20:25
        • IR4 - QN903Qnr0779, 17/04 2019, 22:37
          • IR4 - 1993matias, 17/04 2019, 23:34
            • IR4 - Gert, 17/04 2019, 23:56
              • IR4 - Jens N, 18/04 2019, 07:20
                • IR4 - Thorbjørn, 18/04 2019, 08:17
                  • IR4 - QN903Qnr0779, 18/04 2019, 09:56
                    • IR4 - P.Jensen, 18/04 2019, 10:06
    • IR4 Levetidsforlængelse - Lasse Toylsbjerg-Petersen, 18/04 2019, 09:18
Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak.







Copyright © 2019 Jernbanen.dk - Alle rettigheder forbeholdes - Om Jernbanen.dk - Kontakt redaktionen