IR4 (Generelt)

af ulca, onsdag 17. april, 2019, 20:25 (92 dage siden) @ QN903Qnr0779

At udskifte fra GTO til IGBT har vel ingen værdi i sig selv? Og en transformator til 16 2/3 Hz bliver så meget tungere end en "50 Hz alene", at det næppe kan lade sig gøre.

Hvad udskifte (hvis snarere en opgradering) fra GTO til IGBT, skal skulle det bl.a. være muligt at have lidt mere effekt, ligesom at da IR4 blev bygget anvendte man en metode med 1 omformer pr. bogie (hvilket typisk var lig med 2 banemotorer) hvor man nu (og siden år 2000) anvender 1 omformer pr. banemotorer.
Om en anden eller opgraderet transformator bliver tungere er et godt spørgsmål, ligeledes hvorvidt at den vægt kan håndteres.


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

  • IR4 - ulca, 17/04 2019, 16:56 [*]
    • IR4 - larsL, 17/04 2019, 17:18
    • IR4 - Thorkil Olesen, 17/04 2019, 18:49
    • IR4 - QN903Qnr0779, 17/04 2019, 19:12
      • IR4 - Peter Christensen, 17/04 2019, 19:51
        • IR4 - QN903Qnr0779, 17/04 2019, 22:34
      • IR4 - ulca, 17/04 2019, 20:25
        • IR4 - QN903Qnr0779, 17/04 2019, 22:37
          • IR4 - 1993matias, 17/04 2019, 23:34
            • IR4 - Gert, 17/04 2019, 23:56
              • IR4 - Jens N, 18/04 2019, 07:20
                • IR4 - Thorbjørn, 18/04 2019, 08:17
                  • IR4 - QN903Qnr0779, 18/04 2019, 09:56
                    • IR4 - P.Jensen, 18/04 2019, 10:06
    • IR4 Levetidsforlængelse - Lasse Toylsbjerg-Petersen, 18/04 2019, 09:18

Jernbanebøger

Lær Mig Om - Tog
Lær Mig Om - Tog
Pris 80,- kr.
 Læs mere 
3 advokat tilbud

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak.







Copyright © 2019 Jernbanen.dk - Alle rettigheder forbeholdes - Om Jernbanen.dk - Kontakt redaktionen