Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Arriva og fremtiden (Generelt)

af Henrik Hansen ⌂, Vejen, 24/11 2019, 16:10 (1615 dage siden) @ Poul Brandt

Udbuddet drejede sig kun om pris siger Arriva, intet andet:
https://europasmaritimeudviklingscente.app.box.com/s/y3tkyez2l6yx0ct6qduqgythn0d0onjs/f...

Det er ikke et under, at kunderne vender den kollektive trafik ryggen. Transportministeriet fokuserer alene på prisen, og er reelt ligeglad med materiel, vedligeholdelsesstand og øvrige kunde- og personalevendte forhold, bare prisen er lav - men Danmark er jo også blot en nation af kræmmere og typer som Låsby-Svendsen. :-)

Så det er svært at se, hvordan man kan tale om dumping. Dumping kræver at Arriva får ulovlige tilskud f.eks. fra DB. Og det er ualmindeligt svært at forestille sig, da DB som nævnt andetsteds i denne tråd har for stor gæld.

Arriva behøves ikke modtage store tilskud fra moderselskabet for at praktiserer pris-dumping. Arriva har måske budt ind med kostpris +/- et antal procent, og med håbet om at kunne optimerer driften, så der alligevel kan skabes en lille fortjeneste - personale og vedligehold er allerede under 'optimering'.

Ligeledes er det svært at forestille sig at en potentiel køber af Arriva ikke kan læse et regnskab, og dermed ikke vil kunne gennemskue hvis Arriva har "volumensyge". (Volumensyge må pr. definition = Store tabsgivende kontrakter).

Kontrakten er jo først tabsgivende, når effekten af kontrakten kan aflæses i regnskabet, indtil da vil regnskabet ikke vise om kontrakten er tabsgivende eller ej, men derimod kan man læse, at omsætningen er voldsom stigende = potentiale for et større resultat - men omsætningen fortælle som bekendt intet om resultatet.


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Jernbanebøger

Broer og baner til Frederikssund

Broer og baner til Frederikssund. Pris 340 kr.

Læs mere
Billige jernbane T-shirts

Svenska-lok

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak