Hvordan får man mere gods overpå banen? (Generelt)

af Pyloriis, torsdag 13. februar, 2020, 06:27 (15 dage siden) @ Schienenwolf

Beklager. Du er alligevel ikke modtagelig for sund fornuft... meeen, du kan da lige fortælle mig, hvad de dersens containertog, der snart kører dagligt i Jylland laver, når containertrafik fordyrer og forsinker transporten. Slut herfra.


Det er jeg ked af. Især da du helt undlader at tage stilling til de ovennævnte godsarter som jeg mener ikke kommer på skinner igen.

De containertog du ser i Jylland aktuelt er vel de tog som kører mellem Sverige og Tyskland via Store Bælt indtil Fehmern-forbindelsen åbner?


I så fald er det meget spøjst at de tre gange om ugen - og stigende - kommer til Aalborg Havn. Lidt af en omvej..
Der kører også regelmæssig containertog Aarhus-Sjælland.

Wow. Hvordan kunne jeg misse dette fantastiske og vigtige tog med containere!


Vel på samme måde som du har "misset" resten af fakta relevant information i denne tråd.


De "Fakta" som du har styr på ligesom de få containere som flyttes på skinner til og fra Aarhus?
Det må du kunne gøre bedre hvis jeg skal tage dine argumenter alvorligt.


De "relevante fakta" omfatter også en skelnen mellem stykgods og gods i hele vognladninger, dvs. inkl. containere og veksellad. Stykgodset har vognmændene forlængst overtaget fra DSB, der selv siden 1950'erne havde overført denne omkostningstunge godsart fra tog til lastbiler, som led i de løbende rationalisering. Den trafik er det kun de mest økonomisk evnesvage, der forestiller sig tilbageført til jernbanen. Hvad EU mener og opstiller som fælleseuropæiske mål i den forbindelse er fuldstændigt irrelevant i et lille land som Danmark, der ikke længere har nogen storindustri af betydning, som kan generere store indenlandske transporter af vognladningsgods. Danmark er og bliver et "stykgods-land" og dermed heldigvis også et lastbil-land.

Fuldstændig ENIG.
Derfor er det også begrænset hvor meget gods vi her til lands kan få på skinner.


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak.







Copyright © 2020 Jernbanen.dk - Alle rettigheder forbeholdes - Om Jernbanen.dk - Kontakt redaktionen