Hvordan får man mere gods overpå banen? (Generelt)

af Pyloriis, onsdag 12. februar, 2020, 16:47 (251 dage siden) @ P.Jensen

Normalt er jeg ikke enig med Pyloris, men her har han nok fat i den lange ende.

Danmarks statistik inddeler godstransport på tog i 3 dele.
1. Indenlandsk transport - f.eks Århus og Fredericia til Høje Tåstrup.
2. International kørsel - f.eks. godstog der slutter eller starter i Danmark
3. Transit godt - gods på tog som kører igennem Danmark fra Tyskland til Sverige og omvendt.

Tankevækkende er det at transit god udgør næsten 75%, medens indenlandsk kørsel lige kan komme over 10%
- målt i tons. (De 75% er nok læsset på de tog Pyloris har set....)

Statistik

P.Jensen

Jeg takker ydmygt den gode hr Jensen for at støtte en bolværksmatros overfor nogle banebørster som ikke altid er så oplyste som de selv går rundt og tror.:-D


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Højbygaard Sukkerfabrik
Højbygaard Sukkerfabrik
Sukkerfabrikken Lolland blev opført i Holeby i 1872. På grund af uheld og en ringe økonomi, gik fabrikken konkurs i 1877 og genopstod med nye ejere som Højbygaard Sukkerfabrik. Her er historien og billederne fra fabrikken med de mange smalsporslokomotiver.


 Læs artiklen 

Jernbanebøger

Lilletog På Sporet
Lilletog På Sporet
Pris 350,- kr.
 Læs mere 

DSB plakat 1937

DSB plakat 1937
DSB plakat 1937 af
Aage Rasmussen
Pris: 249,- kr.
 Køb 
Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak.







Copyright © 2020 Jernbanen.dk - Alle rettigheder forbeholdes - Om Jernbanen.dk - Kontakt redaktionen