Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Undersøgelse af tog på gummihjul (BRT) på Østbanen (Generelt)

af mikedk2100, 10/6 2020, 08:27 (1416 dage siden) @ Jens Hansen

• Rejsetiden vil blive forlænget med et til fem minutter i forhold til den nuværende togbetjening afhængigt af frekvens og hastighed.

Et af udgangspunkterne var, at rejsetiden skulle være den samme med BRT som med togene FØR hastigheden blev sat ned i december. Altså fra fx Køge til Karise på 20 minutter - nuværende er 26 minutter.

Så den må jo falde allerede her, da BRT vil være 1-5 minutter langsommere end de nuværende tog, der kører med nedsat hastighed og forlænget rejsetid. Det vil altså sige, at turen fra Køge til Karise med BRT kan forventes at tage 27-31 minutter.

Det er defacto en nedlæggelse af Østbanen, da bilen slår BRT både i hastighed og komfort.

Og så vil det også være rart at vide, hvordan eksperterne definerer komfort, siden de kan sidestille komforten i en bus med komforten i toget.


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

ContecRail
Motordriftens indførelse ved DSB
Motordriftens indførelse ved DSB

I Vingehjulet 1951 nr. 2 har vi fundet denne artikel, der beskriver nogle af de genvordigheder, DSB havde med den første motorvogn ´Hønen´ i 1923 til MR-vognene der blev bygget af A/S Frichs og A/S Scandia i fællesskab.

Læs mere

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak