Avatar

Stop for lastbiltrailere over Storebælt (Generelt)

af Michael Deichmann ⌂ @, Gribskov kommune, torsdag 14. januar, 2021, 21:33 (86 dage siden) @ LHJ

Godsselskabet har derimod nok glemt noget. Kravet for at genoptage kørslen med lastbiltrailerne på lommevogne, var bl.a. en efterkontrol af, at trailerne var låst til lommevognene - den kontrol er så åbenbart ikke sket, siden vogne var løs under kørslen i går. Selvfølgelig kan vognen være defekt, men hvis efterkontrollen skal have nogen effekt, så er det jo netop her en defekt skal findes.


DB Cargo Scandinavia var længst tid om at få tilladelse påny efter ulykken i 1999.'


????? Selskabet er oprettet i (vist) 2001 under et andet navn ...


Noget tyder på at de efter at de blev frikendt (eller slap for tiltale?) i forbindelse med den gamle ulykke har fejret det med at vende tilbage til den gamle skødesløshed


Er det noget du ved noget om, eller er det bare noget, du slynger ud ...?

Selvfølgelig er det en eller anden form for skødesløshed - uanset om vognen ikke var fastspændt eller der var fejl ved vognen. Når hverken det ene eller det andet ikke er opdaget er deres procedurer ikke iorden.
Længere er den ikke.
Havarikommisionen kan så hjælpe DB Cargo med at finde ud af hvor de har fejlet.

--
Venligst

Michael Deichmann

[image][image]


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak







Copyright © 2021 Jernbanen.dk - Alle rettigheder forbeholdes - Om Jernbanen.dk - Kontakt redaktionen