Stop for lastbiltrailere over Storebælt (Generelt)

af Oliver Løvgard @, Søborg, lørdag 16. januar, 2021, 10:41 (88 dage siden) @ Morten

Jeg tænker, at vindpåvirkningen på Sprogø også kan spille ind. Landskabets udformning kan gøre, at vinden rammer vognen uheldigt skråt nedefra, hvis den presses op af kystsikring eller en skrænt. Måske er det netop på Sprogø hvor påvirkningen er værst, og vognene trækkes ud af låsen?

Men grundlæggende har vi vel denne diskussion, fordi låsen er for dårlig. Havarikommissionen udsendte i 2019 en sikkerhedsadvarsel angående den lås, der var involveret i 2019 ulykken. Man kunne ikke klart se om den var låst, hvis man fulgte fabrikantens anvisning. Procedurerne blev så strammet op. Denne gang er det så en anden type lås men samme princip, hvor der låses om kongeetapen.

Mvh
Morten

Mindes ved uheldet i 2019 at der blev vist et overvågningsklip fra mundingen ved Sprogø hvor man kunne se at traileren allerede der var hoppet af låseskamlen og hang ud over vognsiden.

--
Oliver L. Løvgard


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak







Copyright © 2021 Jernbanen.dk - Alle rettigheder forbeholdes - Om Jernbanen.dk - Kontakt redaktionen