Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Forenkling af København H (Generelt)

af andersj, Aalborg, 6/8 2021, 11:27 (995 dage siden) @ Henrik Hansen

De mode man bruge i ETCS afspejler den måde man også gør i gamle signalsystem. Det man skal vende sig til at rangering med togveje skal lægges ind. Men det ville også været tilfældet med moderne sikringsanlæg med gammeldags signaler.


Forskellen til de nuværende signaler (vil med vilje ikke skrive gammeldags) er den store form for fleksibilitet for findes i de nuværende, hvor både rangertogveje og hovedtogveje kan anvendes samtidig og i forbindelse med hinanden. Ved ETCS findes der kun togveje - eller ruter som de hedder - og ruterne skal være planlagte i systemet på forhånd.

Rangering for 'signal annulleret' findes ikke, med mindre at et helt områder 'tages ud at systemet' - det giver udfordringer for specielt godstog, der oprangeres inde på områder der er omfattet er ETCS - da de ikke skal oprangeres ens alle dage.

Med ETCS har man jo stadig områder der ikke er dækket. I Hjørring slutter ETCS lige efter sporskiftet ind til Nordjyske Jernbaners depot, da de selvfølgelig ikke har brug for signaler til at rangere togsæt rundt. Man vil jo så køre på signal til og fra disse områder, men internt på en godsbanegård eller p-rist vil man jo stadig rangere "på sigt" og uden fjernstyrede sporskifter.

--
Mvh Anders


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak