Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Forenkling af København H (Generelt)

af steenth, 19/7 2021, 17:36 (1012 dage siden) @ Banemanden

Den dårlige information forsvinder næppe med en milliard-ombygning.....
Til gengæld får du mindre fleksibilitet - læs større behov for aflysninger skulle "noget" ske senere.
Du kan jo ikke kører så meget på kryds og tværs som idag når ombygningen er færdig.

Men hvad er fleksibiliteten værd, hvis du ikke kan bruge den pga diverse genstridigheder? Togene kører allerede så vidt muligt fra de samme spor hver gang men man slås med, at gamle systemer modarbejder egentlige planer. Kystbanen er et rigtig godt eksempel på noget der virkelig kan blive ramt hårdt, hvis der er aflysninger eller omlægning af trafikken.

Når jeg kigger på forslaget, så synes jeg der er meget få spor til at vende tog. Kan Øresundstrafikken og øvrige trafik til/fra Sverige håndteres på 3 spor? Og på den nye bane imellem Ringsted og København er der en del togsystemer, som vel kræver en del spor til at vende på.... Er der reelt plads nok til at det i praksis kan lade sig gøre?

Og så er jeg sgu, personligt, en smule forundret over at man altid vil have alle tog over hovedbanegården. Men med Ny Ellebjerg som et reelt alternativ og en tur til lufthaven uden at skulle vende hovedbanegården, synes jeg kun denne forenkling kan hilses velkommen. Der er ikke meget andet alternativ.

En organisation, som jeg er aktiv i, kan vi se at medlemmer, som har langt transporttid til lokalerne, kommer ikke til vores aktiviteter. Hvis de ikke kan komme let til en central placeret station, hvor lokalerne er, så kommer de ikke. Og aktiviteterne er noget som fastholder mange som medlemmer... Og et togsystem via Ny Ellebjerg kan godt gøre ondt hvis det kræver mere tid at lade sig transportere...


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak