Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Forenkling af København H (Generelt)

af Henrik Hansen ⌂, Vejen, 6/8 2021, 14:44 (996 dage siden) @ RasmusD

I Fredericia sker en del af rangeringen med godstog i togvejssporene om natten, derfor skal der enten rangeres på 'ruter' i ETCS-systemer ellers skal hele området, hvori der rangeres, ændres til et 'trafiklederbeskyttet område'. Udfordringen vil så være, at der kun må være ét tog i et trafiklederbeskyttet område - det er ikke specielt fleksibelt, hvis et godstog skal samles eller deles.


Vil der ikke snarere være tale om midlertidige rangerområder? Jeg ved ikke hvor stor den tekniske forskel er, men den definitionsmæssige er ret væsentlig.

Som jeg har forstået det omkring rangerområder, skal der være en rangerområdeleder for området. Rangerområdelederen kan godt fungerer for flere køretøjer, men skal kunne overskue hele området. Andre kan sikkert forklare meget mere omkring hvordan og hvorfor.

Det interessante er dog, at man i udlandet netop bibeholder en form for fysiske signaler, netop for at kunne varetage rangering under ETCS. Sådan kan det jo også ende her i landet - de store stationer ligger stadig mange år ude i fremtiden.


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak