Lindholm: Hvorfor, hvoffer dit og hvoffer dat? (Jernbanen i dag)

af andersj @, Aalborg, onsdag 08. april, 2020, 14:29 (396 dage siden) @ Thomas Boberg Nielsen


Spørge Jørgen spørger: Hvorfor flytter man kun I-signalet 300 meter mod nord? Hvorfor flytter man det ikke ud til km ca. 253,3 (ca. 1.400 meter nord for den nuværende placering). Km 253,3 ligger lige nord for vejoverføringen for Søndergårdsvej, og det kan vel formodes, at det er dér I-signalet vil få sin endelige placering, når man er færdig med at etablere 2. sporet?

Køreplanen er jo ret stram på hverdage, og der køres altid i spor 2 fra nord. Dvs. indkørsel med 40 km/t, og det vil tage noget længere tid hvis I-signalet flyttes ud til den kommende placering allerede nu.

Så kan man jo naturligt stille spørgsmålet om det ikke var muligt at ændre sporbenyttelse, men det kan jeg ikke svare på.

--
Mvh Anders


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Odsherreds Jernbane 1899 - 1949
Odsherreds Jernbane 1899 - 1949

Ved Odsherreds Jernbanes 50 års jubilæum i 1949 udgav banen dette jubilæumsskrift, der fortæller om banens forhistorie, bygning og drift fra åbningen i 1899 til 1949. Skriftets annoncer er udeladt men findes i PDF-versionen i Jernbanen.dk´s arkiv.

Læs mere
RDK Kof264

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak







Copyright © 2021 Jernbanen.dk - Alle rettigheder forbeholdes - Om Jernbanen.dk - Kontakt redaktionen