Om 250 km/t over Lolland og Femern (Trafikpolitik)

af Poul Brandt @, Nordsjælland, søndag 11. april, 2021, 16:54 (74 dage siden) @ Rail

Kombinationen af ovenstående, en kort sydlig omfartsbane ved Ringsted, forenkling af København H og den besluttede nye tunnel i Tyskland mellem Femern og fastlandet vil reducere rejsetiden København-Hamborg pænt under den ellers planlagte 2½ time og dermed tættere på de 2 timer, som erfaringsmæssigt fuldstændigt udkonkurrerer flytrafikken mellem to byer, og dermed reducerer CO2 udledningen markant.


Hvilken rejsetidsreduktion mener du at forenkling af København H bidrager til?

Umiddelbart er det jo blot 1,9 mia. ud af vinduet...


Banedanmark skriver at alle tog vinder 30 sekunder, da sporskifteområdet bliver mindre.


Haha den var god!

Ved du noget jeg ikke ved?

--
Mvh Poul

Alle nye baner bør anlægges for 300 km/t.
København-Odense-Aarhus 2 x 45 minutter
København-Aarhus via Kattegat 55 minutter (Kbh.-Aalb. 2 timer)
Aarhus-Holstebro 1 time (Aarhus-Silkeborg 250 km/t)
Nykøbing F - Rødby - Puttgarden 250 km/t


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak







Copyright © 2021 Jernbanen.dk - Alle rettigheder forbeholdes - Om Jernbanen.dk - Kontakt redaktionen