Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Om 250 km/t over Lolland og Femern (Trafikpolitik)

af thomastog, 12/4 2021, 15:43 (1109 dage siden) @ Rail

Ift. til køreplanlægning er det sådan i dag at der kun planlægges med hele minuttal på København H og derved ville man allerede i dag kunne spare 30 sekunder på en del togsystemer hvis man ville.
Alle tog mellem København H og Østerport* samt København H og Kastrup køres i øvrigt med fast køretid. (=der kunne man sagtens reducere køretiden i morgen)
...
*) Køretiden ændres fra 7 til 6 minutter i K22 pga. udfasning af ME

Husk på, at det overskud du lægger op til at barbere væk, er det der i dag bliver brugt til at hente forsinkelser.

Ja, du kan hente mange halve minutter, mellem stationer, teoretisk set. Men så ender du med at skulle akkumulere alle forsinkelserne med hele vejen til endestationen. Og muligvis også den anden vej, hvis der er kort tid til at vende.

Hvis ikke man kan hente forsinkelser, så vil de brede sig, som ringe i vandet til andre tog og forbindelser.


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Svenska-lok
DSB MH352
Reise til Kiøbenhavn 1856
Reise til Kiøbenhavn 1856

I 1856 foretog Morten Nielsen en rejse fra Odense til København med den netop åbnede jernbaneforbindelse fra Korsør til København. Mortens oldebarn Jan Geugjes har indsendt Mortens dagbog fra turen, som vi bringer her.

Læs mere

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak