Om 250 km/t over Lolland og Femern (Trafikpolitik)

af andersj @, Aalborg, søndag 11. april, 2021, 18:54 (74 dage siden) @ mpp

Der er også den udfordring at det materiel man har indkøbt til at betjene strækningen kun kan køre 200 km/t.


Vognene kan opgraderes til 300 km/t og så skal man bare have nogle andre lokomotiver for at udnytte den højere hastighed. Derudover må man da gå ud fra at en del af trafikken på strækningen vil være fri trafik og at det bliver et konkurrenceparameter at kunne køre hurtigt (særligt hvis man fortsætter videre end Hamborg eller over Øresund).

Femernforbindelsen fra Hamburg til København/Malmö bliver et kludetæppe af forskellige togsystemer der skal passe ind i hinanden. Derfor tænker jeg at der bliver nogle faste kanaler til gennemgående persontog, som forskellige operatører så kan byde ind på.

--
Mvh Anders


Hele emnet:

 RSS Feed af emne


Lokomotivfabrikker


Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak







Copyright © 2021 Jernbanen.dk - Alle rettigheder forbeholdes - Om Jernbanen.dk - Kontakt redaktionen