Frit til SI signal

af Jaer, Aarhus, 18/2 2016, 10:02 (2991 dage siden) @ Lars Møller Jensen

Er det den "brækkede arm" der angav/angiver betydningen "Frit til SI signal" som nævnt i emneteksten? Efter den nugældende SR (side 42-43) er det ikke den brækkede arm, der giver den betydning nu.

Hvordan kommer den konklusion ?


Hej

Da signalet indførtes i 1962 hed det:
"Frit til stationsbloksignalet for indkørsel" (signal nr 17e) se evt i Vingehjulet.

Det kunne kun vises hvis der var et SI signal og hastigheden frem til dette var 75 km/h eller derover, samt at SI- signalet viste stop eller kørsel med begrænset hastighed.

I SR 1975 er det tydeligvis ændret.

Hvordan mener du "tydeligvis ændret"?

Betydningen i den gældende SR er da (let omskrevet):
1) Frit til SI-signalet
2) Hastighed som angivet i TIB, La eller særlig meddelelse (generel gummiparagraf)
3) 75 km/t eller derover
6) ATC-overvågede tog må køre efter førerrumssignalet
8) SI-signalet må forventes at vise stop

Det svarer da i meget godt til den tidligere betydning, vil jeg mene.


/Jan


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak