Frit til SI signal - hvorfor indførtes den.

af Jens H. Bondesen, 21/2 2016, 12:02 (2988 dage siden) @ Georg Schmidt

Herunder uddrag fra hæftet "Lyntogskørsel" af 22.05.1966 som måske kan sige lidt.

Tak, Georg :-)
Det underbygger i hvert fald, at det gamle anlæg ikke havde togveje til/og fra færgeklapperne.
Jeg formoder, at det nævnte daglyssignal på nordre gavl af Signalpost I, hvorfra signalposten ved grønt lys gav rangerlederen tilladelse til at rangere lyntog til færgeklappen, ikke har været i afhængighed af fastlagte togveje.


Hele emnet:

 RSS Feed af emne


Hirtshalsbanen gennem 40 år 1925-1965
Hirtshalsbanen gennem 40 år 1925-1965

Dette hæfte på 60 sider om Hirtshalsbanen udkom i 1965 på Signalpostens forlag som en hyldest til banens 40 års jubilæum. Det er skrevet af A. Gregersen og med i redaktionskomiteen var endvidere Holtrup og EVP. Hæftet er konverteret til pdf-format.

Læs mere

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak