Frit til SI signal - hvorfor indførtes den.
Tak for afklaring af antallet af SI-signaler på København H i 1967
I går fik jeg ikke svaret på spørgsmålet, om der er eksempler på flere SI-signaler efter hinanden. Det findes kun på Aarhus H: Indkørsel fra Hørning til SI-signal i spor 80 og videre til SI-signal i spor 20 (TIB-S side 472-3). "Brækket arm" benyttes ikke for de togveje, hverken på I- eller SI-signal, da hastighederne kun er 60 km/t hhv. 40 km/t.
Hvorvidt der var både ydre og indre SI-signaler i Korsør i 1960'erne (mekanisk sikringsanlæg Siemens & Halske), har jeg mine tvivl om. www.rundremisen.dk har sporplaner fra både 1950, 1966 og 1970. Ingen af disse viser tegn på at der skulle have været både indre og ydre SI-signaler. Til gengæld må I-signalet vare udflyttet og SI-signal formentlig etableret mellem 1950 og 1966.
I 1971 (jf. blokposten.dk) udskiftedes sikringsanlægget i Korsør med et af type DSB 1964, der havde både I-signal med forgreningsangivelse ("afviger") og SI-signaler. Kørsel fra SI-signal til SI-signal var ikke muligt, da SI-signalene stod i forskellige spor. www.rundremisen.dk har også sporplaner for den periode.