Frit til SI signal - hvorfor indførtes den.

af Jens H. Bondesen, 21/2 2016, 09:51 (2989 dage siden) @ Lars Møller Jensen
redigeret af Tommy Nilsson, 24/4 2016, 17:40

Tak for afklaring af antallet af SI-signaler på København H i 1967 :-)

I går fik jeg ikke svaret på spørgsmålet, om der er eksempler på flere SI-signaler efter hinanden. Det findes kun på Aarhus H: Indkørsel fra Hørning til SI-signal i spor 80 og videre til SI-signal i spor 20 (TIB-S side 472-3). "Brækket arm" benyttes ikke for de togveje, hverken på I- eller SI-signal, da hastighederne kun er 60 km/t hhv. 40 km/t.

Hvorvidt der var både ydre og indre SI-signaler i Korsør i 1960'erne (mekanisk sikringsanlæg Siemens & Halske), har jeg mine tvivl om. www.rundremisen.dk har sporplaner fra både 1950, 1966 og 1970. Ingen af disse viser tegn på at der skulle have været både indre og ydre SI-signaler. Til gengæld må I-signalet vare udflyttet og SI-signal formentlig etableret mellem 1950 og 1966.
I 1971 (jf. blokposten.dk) udskiftedes sikringsanlægget i Korsør med et af type DSB 1964, der havde både I-signal med forgreningsangivelse ("afviger") og SI-signaler. Kørsel fra SI-signal til SI-signal var ikke muligt, da SI-signalene stod i forskellige spor. www.rundremisen.dk har også sporplaner for den periode.


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Renovering af DSB MR-tog i Tyskland 1995-98
Renovering af DSB MR-tog i Tyskland 1995-98

I perioden 1995-98 blev DSB´s MR-tog renoveret af Partner für Fahrzeug-Ausstattung (PFA) beliggende i Weiden i det nordøstlige Bayern i Tyskland. Værkmester i DSB Hans Werner Hansen fortæller her historien om sine to år i Bayern.

Læs mere

DSB MZ1444

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak