Frit til SI signal - hvorfor indførtes den.
Det er nemlig et godt spørgsmål, altså hvorfor der var behov for at indføre et SI signal.
Jeg har tænkt på en yderligere mulig årsag: At en travl station kunne have to tog tættere på hinanden i indkørselsenden. Herved kunne en mere intens trafik afvikles hurtigere.Kunne/kan der kun være max. eet SI efter et givet I? Eller kunne der være et sporskifte efter I og dermed to SI derefter - et i hver gren?
Hej
Korsør havde vel både ydre og indre SI i tresserne, jeg forestiller mig at Korsør ville være det sted, der havde det største behov, da flere tog jo ankom lige før en færgeafgang.
Man ville ikke få det fulde udbytte af den automatiske linjeblok, hvis den ikke harmonerede med stationens indkørselskapacitet.
Det er nok forarbejde til driften med MA-lyntog der er med i spillet. Ankommende MA-lyntog stoppede jo ved det indre stationsbloksignal og blev delt der.
I Korsør var der også sporskifte(r) ind til de nye godstogsspor og I-signalet havde forgreningsangivelse.
Jeg mener der er meget der taler for Korsør, især da der kun er to steder med SI i TIB 1963 som ligger uden for S-banen.
Med venlig hilsen
Lars Møller Jensen