Frit til SI signal - og SU i Korsør.

af Lars Møller Jensen ⌂, Röbäck, 21/2 2016, 15:25 (2989 dage siden) @ Jens H. Bondesen


I tjenestekøreplanen (1964) stod at Limfjorden og Nordjyden i Korsør skulle standse foran yderste sporskifte og rangere derfra til færgen (i to dele).
Et eller andet sted har jeg også set angivelsen motorvejsbroen men det vil jeg lede efter.

Det ser jeg frem til :-)

Hej Jens

Atter et oplagt tilfælde af erindringsforskydning. Det med motorvejsbroen er genfundet, men det var i form af en fodnote i TIB 1968 hvor der står:

"Indre SU-signal er anbragt ud for remisen (km 109,448); ydre SU-signal foran motorvejsbro (km 108,652)."

I øvrigt oplyser denne TIB:

-at der var Indkørselssignal med forgreningsangivelse anbragt foran Korsør.

- at der var SI i "Korsør for spor 0,1,2,3,4 og 5"

- at der var TU i Korsør

- der var perronudkørselssignaler i Korsør undtagen for spor 60.

- der var ikke Vi eller VU.

- der var ikke gennemkørselsangivelse på I-signal.

- Der var hastighedsviser.

Med venlig hilsen
Lars Møller Jensen

PS Tak til Georg for lyntogsinstruktionen.

PPS I tjenestekøreplanen 1968 står der at om lyntog 15 og 65 at toget skal standse umiddelbart foran yderste sporskifte, hvorfra det rangeres direkte ombord på færgen.
Toget udveksler ikke rejsende i Korsør.

Året efter i 1969 står der kun at toget ikke udveksler rejsende i Korsør.


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak