Frit til SI signal - hvorfor indførtes den.

af Lars Møller Jensen ⌂, Röbäck, 21/2 2016, 10:35 (2989 dage siden) @ Jens H. Bondesen


Hvorvidt der var både ydre og indre SI-signaler i Korsør i 1960'erne (mekanisk sikringsanlæg Siemens & Halske), har jeg mine tvivl om. www.rundremisen.dk har sporplaner fra både 1950, 1966 og 1970. Ingen af disse viser tegn på at der skulle have været både indre og ydre SI-signaler. Til gengæld må I-signalet vare udflyttet og SI-signal formentlig etableret mellem 1950 og 1966.

Hej Jens
tak for information om Århus.

Angående Korsør så var det en erindringsforskydning, beklager.

Rundremisens sporplan 1966, Korsør under ombygning viser, at der var to SU-signaler;
et indre armsignal og et ydre daglyssignal.
Indkørselssignalet med forgreningsangivelse og SI signalet var i 1966 daglyssignaler, de blev vel placeret da linjeblokken blev taget i brug (1961?).

Det var jo et blandet provisorium, som afventede penge til ombygning af stationen i mange år. Jeg vil prøve at finde en reference til det.

I tjenestekøreplanen (1964) stod at Limfjorden og Nordjyden i Korsør skulle standse foran yderste sporskifte og rangere derfra til færgen (i to dele).
Et eller andet sted har jeg også set angivelsen motorvejsbroen men det vil jeg lede efter.

Med venlig hilsen
Lars Møller Jensen


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Knutzens personvogne
Knutzens personvogne

Lars Christensen har skrevet et fyldigt forord til en artikel om DSBs personvogne skrevet af daværende generaldirektør for DSB Peter Knutzen og bragt i Vingehjulet nr. 1/1943. Artiklen er forsynet med billeder fra Jernbanen.dk´s arkiv.

Læs mere

Jernbanebøger

Kjellerupbanen

Kjellerupbanen. Pris 390 kr.

Læs mere

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak