Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Banedanmark-direktør sigtet for embedsmisbrug (Generelt)

af h087 ⌂, køge, 29/11 2015, 17:09 (3071 dage siden) @ Gæst 20
redigeret af h087, 29/11 2015, 17:52

:-)

lige et kort spørgsmål ! og meget langt andet om etik, ansvar og ledelse

kan jeg som privat borger og skatteyder søge baneDK om aktindsigt om denne sag og hvordan - jeg er nysgerig om hvad de 12 synergier omtaler - dem går Hr Ravn jo meget behændigt udenom - og pressen/Tvs folk kigger tilsyneladende heller ikke på dem - der må jo være en eller flere grunde til hvorfor ansatte inden for baneDK har reageret sådan som de har gjort - selvom det ikke skal tages til indtægt som forsvar for hvordan de har handlet - de skal selvfølgelig behandle inden for god forvaltningsskik,
- men en sag har jo som regel mange aspekter/sider - og en indsigt med alle aspekter på bordret ( som hr Ravn jo kun skriver og fremlægger sin side af - kunne måske bidrage til en bedre forståelse af sagen

at så HR chefen ikke bakker sine medarbejdere op er kun beklageligt - det er vel hende som chef - der står med det endelige ansvar - for mig ser det ud som at hun "tørrer" den af og prøver at redde eget skin.

da jeg ledede et norsk værftafdeling i min karriere i Norge ( 122 polakker ) var det mit ansvar at kontrolere deres certifikater, kontrollere svejsninger og at arbejde blev gjort efter forskrifterne - samtidig at jeg også skulle forsvare og bakke "mine" folk op - hvis der var "mere eller mindre urimelige" klager samt "balle" dem hvis det ikke var gjort ordentligt - heldigvis var det nemt - kunne jeg lave det ( og jeg nød at arbejde på gulvet - ja så kunne de vel også - så det var nemt - noget med faglig stolthed - ansvaret var mit. - det er at være chef

og at en minister står og "udtaler og lover" - det har vi set så tit - og ingen render så hurtigt baglæns hvis det viser sig at de får fingere i klemme. - eller også har de aldrig sagt det ( var det en vis Erhard og Mogens der var mestre i det? ) i nyere tid er det så blevet til at vælgere ikke har forstået det eller som en udtalte med en arrogance så man tror det er løgn - sådan er det - ja ´gu er det sådan - når man selv sætter/bestemmer reglerne !!

og det med at shanghaje folk fra banedk til eget firma - det er meget uetisk i min optik, det er baneDK der har betalt deres uddannelser ( dvs indirekte skatteborgerne, hvortil jeg hører ) - og jeg tror ikke de er billige - altså kan hr Ravn spare masser af penge på dette område og derfor måske give en lidt bedre løn og billigere pris på arbejdet.

Da jeg var certifikatsvejser i Norge, udlejet fra Dansk firma (som i mange tilfælde betalte diverse prøver på skolerne + løn - når der skulle recertificeres ) til norske Skibsværfter og off shore - så var der en klar aftale om at hvis man ville arbejde direkte for det norske værft ( kunne skyldes bedre løn, norsk kæreste og andet ) så skulle der gå et ½ år fra man forlod det danske firma til man kunne starte på det norske værft - det samme gjaldt for danske firmaer indbyrdes - og det var en etisk regel/aftale - ikke skriftlig, og i nogle tilfælde blev den ikke overholdt - men så var det noget der blev husket - og du kom aldrig ikke til at arbejde for det oprindelig firma igen og man begyndte at lave skriftlige aftaler/kontrakter - men det var tilladt når og hvis kontrakten var ophævet/udløbet - i nogle tilfælde skete det også med at det norske værft kompenserede det danske firma og så kunne skiftet ske straks

mvh
henning h087

--
med venlig hilsen
henning orlowicz h087- h087@hotmail.dk

låst
5791 visninger

Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak