Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Banedanmark-direktør sigtet for embedsmisbrug (Generelt)

af Peter Christensen, 26/12 2015, 23:37 (3044 dage siden) @ Michael Deichmann

For snart mange år siden - mens jeg læste - fik jeg lidt lektioner i jura af en super-skarp jurist (som fra tid til anden "morede" sig med at tage røven på os unger ved at sige "næste gang får i en vikar da jeg skal Bruxelles med ministeren).
Meget simpelt sat, så kan følgende bruges som udgangspunkt:
- du er i udgangspunkt uskyldig trods sigtelse (diverse totalitære folk elsker den omvendte hvor man er skyldig indtil du selv beviser det modsatte.....nem måde at spjælde folk på).
- hvis du er sigtet kan du lyve lige så tosset du vil - det er helt lovligt. Det har den store fordel at den ene løgn ofte river den anden med sig og på et tidspunkt ramler korthuset.....og så kommer den rigtige forklaring.
- hvis du er vidne, så er det forbudt at lyve.

Det sker - jævnligt - at politiet/anklager frafalder en sigtelse/tiltale. Som regel fordi der ikke rigtig er nogle beviser eller at vurderingen er at "det holder ikke i retten".

At ministeren (HCS) udviser interesse for sagen vil jeg IKKE tage specielt højtidligt. Jeg vil tro at Hr. Ravns sag vil blive brugt i det evige spil om magten i trekanten "minister-ministerium-BaneDanmark"....og Hr. Ravn er en brik der kan "ofres" i det spil.

Men jeg savner stadig lidt om hvad synergierne går ud på.....
Der bliver så underligt tavst når det bringes på banen.
Argumentet med "andre er meget værre" vil jeg også gerne se dokumenteret.
Taler vi i antal hendelser pr. år pr. firma eller er det i antal hændelser pr 1.000.000 arbejdstimer?
Den sidste opgørelsesmåde er ret almindelig der hvor jeg kommer befinder mig.
Så ja, store firmaer kan have flere tilfælde pr år end et lille firma, men bare der er tilsvarende endnu flere arbejdstimer, så ser tallet faktisk bedre ud for det store firma.
Tungen skal holdes meget lige i munden her......og jeg regner da bestemt med at en påstand om at andre er værre kan dokumenteres via noget benchmarking-halløj.

låst
5307 visninger

Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Jernbanebøger

Høng-Tølløse Jernbane 1901-2001

Høng-Tølløse Jernbane 1901-2001. Pris 310 kr.

Læs mere

DSB MX1022

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak