Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Banedanmark-direktør sigtet for embedsmisbrug (Generelt)

af En gæst, 25/12 2015, 18:36 (3046 dage siden) @ Jesper Ravn

For den enkelte magtfulde medarbejder som har beføjelser arbejder efter den devise, at det er min jernbane og mine regler.

Du har selv fortalt, at du har en fortid i politiet (men ikke hvilken stilling du har haft, det er jo ikke alle der har en uddannelse som politibetjent).
Men her må du da - af alle steder - have været i kontakt med regler (love, bekendtgørelse osv osv) der skal følges! At forestille sig, at man kan agere på jernbanen uden at følge reglerne og endda overtræde dem forsætligt (som det også fremgår af din facebookside), er det naturligvis noget der skal gøres noget ved. Spørgsmålet er, om Banedanmark i virkeligheden har været alt for svage i deres behandling af dine sikkerhedssager (jeg henviser stadig til de mails du har vist) eller haft for få muligheder. Der skulle have været skredet ind på et langt tidligere tidspunkt og man kan undre sig over hvorfor det ikke er sket. Men hvis det ikke er nødvendigt med en licens for at drive firma der arbejder med jernbanesikkerhed (!!!!) er der heller ikke nogen mulighed for at inddrage den.
Ministerens rolle i sagen kan jeg ikke forstå - men det kan han muligvis heller ikke selv.

låst
5427 visninger

Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak