Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Banedanmark-direktør sigtet for embedsmisbrug (Generelt)

af UTJ, 27/12 2015, 08:44 (3044 dage siden) @ Timolsen93

Hændelser fremlagt til offentligt skue af Jesper Ravn.

Kræver bare du sætter dig lidt ind i sagen, er jo ikke komplet idiot.

Godt at læse. Jeg behøver ikke at sætte mig nærmere ind i sagen. Sikkerhedsmæssige hændelser kan sagtens indgå som en vurderingsfaktor i en udbudsproces. Og så kunne Ravn være valgt fra på et helt korrekt grundlag, uden al den amatørisme med interne mails rundsendt i Bdk osv. Det er selve Bdk's håndtering den er galt med, uanset om Ravn er en "good guy" eller en "bad guy". Jeg ved godt at mit synspunkt får det at lyde som om jeg er fortaler for Ravn, men det er jeg egentlig ikke. Jeg synes blot at en styrelse har et særligt ansvar i forhold til at overholde almindelig forvaltningsskik og behandle alle private (virksomheder eller enkeltpersoner) lige.

Når jeg lige gik i flæsket her var det fordi mange af de indlæg jeg ser her bærer umiskeldeligt præg af at være skrevet af Bdk-medarbejdere eller personer i nær tilknytning dertil, som i misforstået loyalitet ikke ser på sagens kerne: nemlig forvaltningen af regler.

;-)

låst
5254 visninger

Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Vigerslevulykken
Vigerslevulykken

Den 1. november 1919 kørte et Korsørtog op bag i et Kalundborgtog ved Vigerslev blokpost og dermed var Vigerslevulykken en realitet. Lars Christensen har gennemgået over 1.000 siders sagsakter i Rigsarkivet og resultatet er denne artikel om ulykken.

Læs mere
DSB MO1823

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak