Vectron 193 970, Dansk ATC og ETCS (Generelt)
...og alt dette er jeg umærket klar over, og anfægter ikke. Der hvor jeg tvivler er, om BDK vil teste ETCS udstyr (ikke STM) fra Siemens (eller andre), når det er Alstom, der skal levere til BDKs kontrakt. BDKs succeskriterie er at Siemens STM virker med Alstoms ETCS på Alstom og Thales infrastruktur. Det må forventes at Siemens ETCS (og andre leverandørers ETCS) vil skulle tilpasses Alstoms og thales infrastruktur (det viser alle projekter i Sverige, Østrig og Schweiz).
Så hvorfor teste ETCS fra Siemens, inden Alstom er færdige med sin ETCS? Ren ETCS kørsel skal Siemens heller ikke bruge før 2021...
Min forståelse af projektet med Vectron er, at der testes DK STM vs SE STM interface, som skal bruges på Peberholm. Man kan ikke sætte STM på tog, der ikke har ETCS. Om Vectronen har Bl 3.4.0 eller 2.3.0.d ved jeg ikke, men jeg antager at det er 3.4.0, da denne ibrugtages i Tyskland i 2017, og flere ICE tog skal have denne indbygget af Siemens. ETCSen fungerer alene via STMerne i dette tilfælde.
Min forståelse af projektet med Taurus er, at denne Hector Rail Taurus er forsynet med Alstom test ETCS, og skal anvendes til test af ETCS delen (Alstom har ikke lige 230 km/t tog der er ledige til formålet). ETCS anlægget i Taurussen er midlertidigt, og pilles ud efter testkørslerne
Det er disse to påstande, jeg gerne modtager rettelser og kommentarer til