Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Transistionsperioden - overgangen fra ATC til ETCS (Generelt)

af Rask Ingemann Lambertsen, 26/9 2016, 18:56 (2771 dage siden) @ steenth

En kort transistionsperioden - det er en lang strækning, som skal konverteres på en gang.

Hvorfor er det egentligt, at godstogene behøver STM? De kan jo skifte lokomotiv/styrevogn undervejs, så hvis ellers de enkelte etaper kan konverteres "natten over", burde STM kunne undværes på godstogene. Stationerne, der afgrænser etaperne, skal have tilstrækkeligt mange spor til stammebytte, og jeg kan lige komme i tanke om Padborg, Tinglev, (Kolding,) Taulov, Fredericia, Odense, Nyborg, Korsør, Slagelse, Ringsted, Roskilde, Høje Taastrup, (Glostrup,) Københavns Lufthavn, Kastrup, Svågertorp og Malmö Godsbangård, der alle har mindst fire spor. Tinglev - Kolding og Fredericia - Odense bliver nogle store etaper, kan de deles op?

Flaskehalsen ligger vel i sporskifterne, der først kan kobles fra det gamle sikringsanlæg, når det er taget ud af drift, og skal sluttes til det nye sikringsanlæg, for det kan tages i drift.

--
Med venlig hilsen,
Rask Ingemann Lambertsen

I øvrigt mener jeg, at Kai Tak lufthavn bør genopføres.


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Indsend billederContecRail
Rangerlokomotiv litra ML
Rangerlokomotiv litra ML

I Jernbanebladet 1967 nr. 3 har vi fundet denne artikel om en ener på de danske skinner: rangerlokomotivet DSB ML 6, der blev bygget i foråret 1945 på Derby Works, som var de Britiske Statsbaners værksteder for det centrale distrikt.

Læs mere

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak