Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Vectron 193 970, Dansk ATC og ETCS (Generelt)

af steenth, 11/12 2016, 11:38 (2696 dage siden) @ Gæst1

Det kunne jo tænkes at Siemens gerne vil sælge ETCS ( Bl 3.4.0 ) + DK-STM + SE-STM til de Vectron, som Hector har bestilt?

Jeg skærer det lige ud i pap igen. Hector har ikke bestilt Vectron til kørsel i Danmark med ETCS + STM. Siemens vil helt sikkert gerne sælge ETCS + STM til alle, der vil købe, men det vil være voldsomt naivt af Siemens, om de godkender og sælger udstyret nu, inden Alstoms udstyr er færdig. Der er endog meget stor risiko for, at der i Alstoms løsning kommer små justeringer, der vil betyde, at Siemens nuværende ETCS løsning ikke virker i Danmark. Jeg nægter at tro Siemens er så naive, at de forsøger at sælge udstyr til kørsel i Danmark forud for dem, der har kontrakten med Banedanmark får det godkendt og i drift. Hvor stort tror du Hectors krav om erstatning bliver, hvis de køber Vectron med udstyr, der ikke virker i Danmark - og hvor mange flere Vectron bliver der solgt, hvis de står stille?

Siemens nok gerne ind i markedet for mobil udstyr - og du bygger på den forudsætning af Alstom kommer med ændringer, som er uden for ETCS specifikationerne. Det er netop planlagt at man skal holde inden for dem. (med en enkelt undtagelse i overgangen, som er dokumentet - hvis de ikke vælger at hoppe det over). Derudover testes der på kryds og tværs af leverandører i Labs opstillinger, så man fanger problemerne, inden det skal prøves af i praksis.

Signalprogrammet er med deres egne ord "first movers" i Verden. At tro at Siemens og Hector Rail vælger et projekt, hvor man forsøger at vippe signalprogrammet af pinden som de første i Verden, er altså ikke ret sandsynligt i mine ører...

Nu er det Schweiz, som kommer først med generel brug af baseline 3.


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak