Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Vectron 193 970, Dansk ATC og ETCS (Generelt)

af Gæst1, 10/12 2016, 11:24 (2697 dage siden) @ esni

Det kunne jo tænkes at Siemens gerne vil sælge ETCS ( Bl 3.4.0 ) + DK-STM + SE-STM til de Vectron, som Hector har bestilt?

Jeg skærer det lige ud i pap igen. Hector har ikke bestilt Vectron til kørsel i Danmark med ETCS + STM. Siemens vil helt sikkert gerne sælge ETCS + STM til alle, der vil købe, men det vil være voldsomt naivt af Siemens, om de godkender og sælger udstyret nu, inden Alstoms udstyr er færdig. Der er endog meget stor risiko for, at der i Alstoms løsning kommer små justeringer, der vil betyde, at Siemens nuværende ETCS løsning ikke virker i Danmark. Jeg nægter at tro Siemens er så naive, at de forsøger at sælge udstyr til kørsel i Danmark forud for dem, der har kontrakten med Banedanmark får det godkendt og i drift. Hvor stort tror du Hectors krav om erstatning bliver, hvis de køber Vectron med udstyr, der ikke virker i Danmark - og hvor mange flere Vectron bliver der solgt, hvis de står stille?

Signalprogrammet er med deres egne ord "first movers" i Verden. At tro at Siemens og Hector Rail vælger et projekt, hvor man forsøger at vippe signalprogrammet af pinden som de første i Verden, er altså ikke ret sandsynligt i mine ører...


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Jernbanebøger

Høng-Tølløse Jernbane 1901-2001

Høng-Tølløse Jernbane 1901-2001. Pris 310 kr.

Læs mere

DSB MO1819

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak